6 кл. Симфонічна сюїта



    Доброго дня, мій друже! Сьогодні ми продовжимо знайомство з жан­рами симфонічної музики. А ще я запрошу тебе в музичну казку, ство­рену відомим композитором Миколою Андрієвичем Римським -Корсаковим.




    Пропоную тобі переглянути відео про біографію композитора  ХХ ст. Миколи Андрієвича Римського -Корсакова, який є автором багатьох творів на казкові сюжети, завдяки яким і отримав прізвисько КОМПОЗИТОР-КАЗКАР.






І частина


 
 

 


    Найбільш відомими оркестровими сюїтами XIX ст. є 
«Шехеразада» М. Римського-Корсакова і 
«Картинки з виставки» М. Мусоргського. 



     Літературною основою симфонічної сюїти «Шехеразада» стали окремі арабські казки зі збірника «1001 ніч». 
    Перед партитурою М. Римський-Корсаков подав складену ним самим програму: 

    -"Султан Шахріяр, переконаний у під­ступності й невірності жінок, зарікся страчувати кожну зі своїх дружин після першої ж ночі; але султанша Шехеразада вряту­вала своє життя тим, що зуміла зацікавити султана казками,розповідаючи їх упродовж 1001 ночі так, що Шахріяр, зго­раючи від цікавості, постійно відкладав її страту, а зрештою і зовсім змінив свої наміри. Багато історій переповіла йому Шехеразада, наводячи вір­ші поетів і слова пісень, приплітаючи казку до казки й оповідь до оповіді... "
    
    Пізніше він вирішив залишити тільки назву сюїти та її за­гальну програму без підзаголовків, оскільки прагнув надати кожному слухачеві можливість самому уявити сцени з «Шехеразади». 



I частина — «Море і Синдбадів корабель»; 

II частина—«Фантастична оповідь царевича Календера»; 

III частина — «Царевич та царівна»; 

IV частина — «Багдадське свято. Море. Корабель розбива­ється об скелю з мідним вершником. Кінцівка». 



ІІ частина


Поміркуй над цим твіром за таким планом: 

    1. Які картини виникали в твоїй уяві під час слухання му­зики?

    2. Які засоби виразності застосував композитор для створен­ня                образів казкових персонажів?

    3. Кого, на твою думку, уособлює тема скрипки в цьому творі?

     4. Звуки яких інструментів викликають в тебе асоціації з об­разом          грізного царя Шахріяра?

     5. Визнач характер мелодії кожного прослуханого фрагмента.

   

Прослухай пісню і заспівай.
Старайся попадати чітко у кожну нотку.



    А тепер пропоную спробувати себе у ролі співака і записати свій голос на диктофон , співаючи під цю фонограму . Бажаю удачі і гарного настрою.



Немає коментарів:

Дописати коментар